Po zalogowaniu do LMS'a znajdziesz się w module (menu) administracji systemem LMS. Tutaj znajdziesz niezbędne informacje o systemie. Będziesz mógł zarządzać użytkownikami i tworzyć/odtwarzać kopie bazy danych.
Z menu po lewej stronie wybierasz interesujący cię moduł. Możesz również dokonać zmiany hasła, wylogować się lub szybko przejść do informacji o kliencie i komputerze. W polach szybkiego wyszukiwania, oprócz id klienta lub komputera, możesz podawać nazwisko, nazwę, fragment adresu, telefon, email, adres IP lub MAC. W przypadku gdy w bazie znajduje się więcej klientów pasujących do szukanych danych zostaną wyświetlone informacje tylko o jednym kliencie lub komputerze.
To panel, na którym znajdują się podstawowe informacje na temat naszego systemu: wersja LMS i jego składników, informacje o prawach autorskich, wersja jądra i uptime serwera, dane statystyczne o klientach i komputerach, bieżące informacje o aktywności komputerów i stanie finansów sieci. Ponadto znajdziesz tu przydatne LMS'owe linki.
Panel 'Użytkownicy' służy do zarządzania kontami użytkowników, czyli osób korzystających z LMS'a, zakładania i przeglądania ich kont, zmiany haseł i definiowania praw dostępu.
Prawa dostępu zostały szczegółowo opisane w rozdziale Prawa dostępu.
Po wybraniu menu 'Użytkownicy' zobaczysz listę wszystkich użytkowników z informacją o ostatnim logowaniu. Kliknięcie na pozycji z listy spowoduje wyświetlenie informacji szczegółowych o danym koncie, w tym o zdefiniowanych prawach dostępu. W każdej chwili możliwa jest zmiana danych i uprawnień za pomocą przycisku 'Edytuj'. Aby założyć nowe konto użytkownika skorzystaj z górnego menu 'Nowy użytkownik'.
Aby dodać nowe konto użytkownika należy podać login oraz hasło, które nie może być puste. Podanie imienia, nazwiska i adresu poczty elektronicznej nie jest wymagane. "Dozwolone hosty" to lista adresów IP hostów lub sieci oddzielonych przecinkiem, z których dany użytkownik może się logować do systemu (podobnie do opcji konfiguracyjnej 'allow_from'). Jeśli lista ta jest pusta system nie dokonuje sprawdzenia adresu IP. Poniżej można zaznaczyć uprawnienia dostępu do systemu. Jeżeli wszystkie pola pozostawisz puste, użytkownikowi przypisany zostanie 'Pełen dostęp'.
Z panelu 'Kopie zapasowe' możesz zarządzać kopiami awaryjnymi danych z bazy LMSa. Kopia bazy to plik tekstowy zawierający zapytania SQL i dane z wszystkich tabel w bazie, zapisywany w katalogu zdefiniowanym w sekcji [directories] lms.ini zmienną backup_dir.
Domyślnie kopie zapisywane są w katalogu lms/backups dostępnym przez przeglądarkę, dlatego dobrze było by przenieść go w inne miejsce. |
Sporządzone kopie można w każdej chwili przeglądać, usuwać lub zapisywać na lokalnym dysku. Kliknięcie na ikonkę Odtwórz spowoduje wyczyszczenie bieżącej bazy danych i załadowanie do niej danych z wybranego pliku kopii. Tuż przed odtworzeniem tworzona jest kopia aktualnej bazy danych. Odtworzenie bazy danych z kopii jest możliwe tylko wtedy gdy została ona utworzona na tej samej wersji LMSa.
Poprzedni | Spis treści | Następny |
Interfejs Użytkownika (LMS-UI) | Początek rozdziału | Klienci |